Fascinerad av Svettet!


Kom precis hem från dagens spinning pass.
Det är en sak jag tänkt på när jag tränar, som jag egentligen alltid tänk på.
Jag svettas väldigt lite vid träning. Jag kämpar, trampar, flåsar och ta i för kung och fosterland med ändå lyckas jag inte få en enda svettpärla att rinna på min kropp?!?
Klart sport toppen blir lite fuktig och jag blir lite glansig i ansiktet men inte så mycket mer.
Damen bredvid mig på passet idag svettades så det blev en mindre sjö nedanför cykeln!!!
Hon va dyblöt, riktigt impad blev jag.
Men beror detta på att hon tränade så grymt mycket hårdare än mig eller för att vi helt enkelt svettas mindre?

Jag vill också svettas floder! :(
PS: Inte ens i bastun får jag svett pärlor!!!!


Kommentarer
Postat av: E.

Ju mer jag tränar desto mer svettas jag. Tror att det beror på att man lär kroppen att kicka igång kylsystemet snabbare när man är varm oftare. Men det är nog väldigt individuellt:) Du ska vara glad att du inte svettas så mycket, jobbigt att svettas när man inte tränar!

2010-05-05 @ 19:54:28
URL: http://mimmiehund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0