GREKLAND - SVERIGE

Vad väljer du??
Jag vet fortfarande inte vad jag väljer eller komma att välja, men jag vet att jag måste välja så fort som möjligt. Gärna nu, idag, i kväll så fort som möjligt! Just nu känns det som ett omöjligt val och att vad jag än kommer att välja så kommer jag ångra mig på något sätt.

( PS: För er som inte vet så väljer jag mellan att åka tillbaka til Kreta och jobba som flygvärdinna för eurocypria en säsong till eller bo kvar i sthlm där jag bott sen jag kom hem från Kreta. I Sthlm jobbar jag också so flygvärdinna men vet hur länge till.)

Låt säga tt jag väljer Grekland: Då kommer jag åka ner till Kreta så fort som möjligt för att gå några dagars utbilldning, därefter kan jag åka hem några vecko igen. Mitt schema kommer förmodligen börja den 1 Maj. Vi flyger charter och har ca 10 flygningar i månaden. Vilket innebär att man har mycket tid över för annat, te.x bada, sola, åka på utflykter, shoppa m.m. Jag kommer i så fall åka ner med Marléne som jag jobbade ihop med där förra sommaren, vi har bestämmt att vi åker ner ihop om vi nu ska göra de.
Nackdelen om jag åker ner är att det blir jobbigt när man ska komma hem. Inte ha något att komma hem till, att börja om på nytt igen. Söka jobb, leta boende m.m. Och självklart att jag missa en Svensk sommar till och kommer sakna familjen och vännerna massa!

Låt säga att jag väljer Sverige, Stockholm: Kommer i så fall förhoppningsvis jobba kvar på mitt nuvarande flygbolag så länge som möjligt. Om inte så får jag söka nytt, eventuellt jobba med annat ett tag fram över. Dock inte så lätt att hitta jobb för tillfället, arbetslösheten är ju ett faktum!!!
Den 1 Maj får jag nycklarna och kan flytta in till "min lägenhet", första hands kontrakt på St Eriksplan, äntligen få ett eget hem. Kommer ha lite semester i sommar då jag kan åka ner till Kreta och hälsa på alla vänner. Jag kommer ha närmre hem till familjen och vännerna nere i Karlshamn.
Nackdelen: Kanske inte har fygjobb så länge till!!!!!

Jag vet att det bara är jag som kan fatta beslutet, men det känns helt omöjligt. Igår innan jag gick och la mig skrev jag ett sms till Marléne -Vi åker till Kreta, klart vi ska. :) . Men idag när jag vaknar vet jag inte alls om det verkligen är en bra idé. Ena sekunden vill jag andra inte.....

Hummmm, blir at tänka, fundera och grubbla idag!
vad hade ni valt?

Kommentarer
Postat av: milla

Jag instämmer med din syster... passa på att jobba på Kreta nu.. innan barn och annat. Sen blir det svårare. Lycka till med ditt val.

2009-03-19 @ 12:31:20
URL: http://millasblog.blogg.se/
Postat av: Sandy

Hej Love! välj med hjärtat.. men e det inte smartast att försöka hyra ut lägenheten i andra hand? det vet ju hur svårt det är att få tag i första handskontrakt där uppe i stor stan.. miss you

2009-03-19 @ 19:18:21
URL: http://www.glife.se/sandy
Postat av: Mithra

Man kan alltid åka hem....:)

2009-03-19 @ 22:45:04
URL: http://www.metrobloggen.se/mithras
Postat av: Marléne AKA wallemo kanis

hahaha ellerhur ida! men dom här kommentarerna gjorde ju inte valet lättare, eller vad tycker du leni?

2009-03-19 @ 23:31:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0