Sj är fett Najs. (när det fungerar)

Hade världens bekymmer att få tag på en tågbiljett idag.
Försök 1: Internet funkade inte så jag kunde inte köpa där. Vi körde i stället ner till tågstationen.
Försök 2: Köpa med kort i automat, automaten gick sönder, ingen biljett.
Försök 3: En dam säger att jag ska köpa biljett från den blå automaten ute vis perrongen. Ok. Framför den blåa automaten stod jag som ett frågentecken. En annan dam säger sedan, fel blåa automat. Fick gå till nästa automat.
Försök 4. Hittade rätt automat och fick efter lite funderande ut en biljett. YES! Suck igen, fel tid på biljetten.
Fick snäll bege mig av och fixa ny biljett, men de var snälla och hjälpte mig så altt blev tillslut rätt.
Gud vad svårt det kan vara!

Väl på tåget satt jag nästan ensam i hela kupen, hade 4 säten för mig själv. Så synd att resan bara tog 50 minuter!!!  Hade kunnat sitta där på tåget i flera timmar, så avslappnande. Jag har en förmåga att sova hur bra som helst när det rör sig runt mig. Typ i en bil, båt, tåg eller på flyg!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0