Vilken bra íde. Vi åker till Cypern without promition.

Efter att bara varit på Kreta i en vecka kände jag och Marléne att det måste hända något. Vi båda hade off dagar måndag och Tisdag så vi tänkte att vi åker tillbaka till Cypern.

Vi snackade lite med Piloterna som höll med, ja ni vill ju verkligen åka tillbaka m.m. (klart ni ska göra de). Vi ringde sedan till Piloterna som flög till Larnaca sön kväll och tisdag kväll tillbaka till Heraklion, dom hade inga problem med att vi åkte med.

Så efter min flygning till Paris i söndgas kom Marléne på planet och vi åkte till Larnaca. Anledningen till att Piloterna åkte tillbaka är för att alla de bor på Cypern, och de turas om att ha bas på Kreta, där vi alltid har bas.

Flygningen gick jättebra och de var roligt att flyga ihop med Marléne för vi gör ju aldrig de annars.

Väl framme och mobilerna åkte på igen så hade jag fått ett sms från bossen, Helena call me!!!

Men jag tänkte de får väl vänta.

Vi åkte tillbaka till vårt kära SunHall och checkar in, möter alla bekanta m.m. =)

Efter de ringer jag Chefen som är galet arg på mig. Han undrade vad jag var, varför jag var där m.m. Bara skrek, gapade och skällde ut mig. Han avslutade med att säga att jag och Marléne skulle vara på hans kontor 9.30 dagen efter. Typiskt me vi som var så glada.

Duktigt deppiga går vi ner och sätter oss i restaurangen, där vi möter managern. Han frågar hur det är med oss och vi berättar hela historian m.m. Han frågar sedan vem våran Chef var, och när vi berättar visar det sig att de är jättebra vänner. Så han ringer upp Chefen och snackar med han och säger till han att vi är jätteledsen och anledningen att vi ville åka dit var för att en av oss är Tillmans med han. (vilket vi inte är). Så himla roligt. Managern gör väldigt bra avtal med vår chef och har gjort under typ 10 år eftersom vi bor på hotellet och använder vissa lokaler m.m.


Väl på plats på chefens kontor, vi skämdes hur mycket som helst, men det gick bra. Han frågade ut oss en massa, och vi förklarade att vi inte visste att vi var tvungna att ringa han m.m. Efter de sa han bara att vi kunde åka tillbaka på Tisdagen i våra uniformer gratis för planet var nästan tomt. Så allt löste sig. Hehe. Och i fortsättningen kommer vi alltid ringa han. Faste det är lite överdrivet, vi gör väl vad vi vill på våra off dagar. De säger att vi måste ringa om vi typ lämna Heraklion? Jaja vi får väl se, tur att de löste sig i alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0