Eurocypria Airline....

Om två veckor är det 1 år sedan jag åkte ner till Cypern för att börja jobba som flygvärdinna för Eurocypria Airline. 
Åkte ner utan att egentligen veta något om jobbet eller förutsättningarna. 
Det visade sig bli en helt underbar tid, kanske den bästa hittils i mitt liv. 
Ens första flygbolag kommer alltid vara speciellt, framförallt om man har bra minnen från de. Vilket jag nästan bara har. 
Efter utbilldnig på Cypern fick jag Kreta bas, vilket var tråkigt till en början med. Att skiljas från alla vänner vi fått och såklart Sun hall, hotellet vi bodde på. Som tur var, tog det inte lång tid innan vi insåg alla Kretas fördelar.   

Ser knappt mig, går ut från planet efter en flygning....:)


Såklart var det inte alltid så lätt att bara jobba med Greker, men oftas funkade de bra. 
Vi hade i snitt 10 flygningar i månaden och blev typ aldrig utringd på stand byerna.
Så vi hade mycket fritid, vilket passade oss perfekt..... hihi


Crewn på min sista flygning.

Idag har jag pratat med många av vännerna på Kreta och Cypern, vilket jag inte gjort på några veckor. Så fort man börja prata med dem och de frågar -Are u coming back, -we miss u etc.... så blir det så himla jobbigt. Klart jag vill åka tillbaka, men det kanske inte är det bästa. Man måste ju gå vidare, jag har ju provat de nu. 
Eftersom jag bara har bra minnen därifrån så kanske jag ska låta det vara så. 
Det blir ju aldrig sak samma att åka en gång till. 
Min älskade Wallemo, kommer ju inte vara där!!!! 



Kommentarer
Postat av: Veronica Svensson

Hej!

Veronica här som köpte sanni, och har sanni =) Tänkte bara hör vad du har för email så jag kan hålla lite kontakt och skicka bilder =) Härligt jobb du har! Fy vad avis jag blir. Har alltid velat bli flygvärdinna men är för kort, hummm =/ Hade bra! Kramar Veronica och Sanni <3

2009-02-20 @ 11:06:38
URL: http://veronicasvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0