Gröna backar??? nee inget för mig.

I torsdags skulle jag gjorde jag min premier på skidor, eller inte helt. Jag åkte lite när jag var liten, anser mig verkligen som nybörjare.
Oturen var att jag åkte med 3 st proffs, (enligt mig), som har växt upp på skidor varenda vinter.
Några gröna nybörjar backar var det inte tal om..... typiskt.
Mit första fall kom redan innan jag var nere i första liften på transporten dit, smack sa det bara så låg jag fast i snövallen med snedvridet ben och en skida som satt fast!
De var bara att resa sig och försöka se glad ut, de andra hade ju redan hunnit ner till liften!
Suck och blä tänkte jag!
4 h senare hade jag åkt runt hela j*vla liftsystemet, varendaste backe (inte svarta såklart).
Lite nöjd får la ändå vara, eftersom jag klarade mig hel.
Endast en flod tårar innan jag skulle ner för ett stup, så skraj jag var. Det var så brant att jag inte ens kunde gå ner för branten!
Hur kunde jag hamna där????
Allt jag fick höra var bara:
-Bara en liten backe kvar!
Vill aldrig mer höra de, hihi.


Även om jag inte hade den snyggaste stilen i backen hade jag lätt den snyggaste jackan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0