Så tokigt det kan bli!!!

Detta är ju knappt sant, hur svårt kan det vara att ta sig hem från stan när man bott i Stockholm i 4 månader???
Jätte svårt om man heter Helena och är allmänt trög tänkt!

Skulle bara åka in och lämna min resväska till en vän, som ska åka till Alperna i morgon. Så härligt va, eftersom jag blir hemma så fick min väska följa med i alla fall. 
Efter det skulle jag ta T-banan hem , som jag alltid gör. Alltså Hötorget-st eriksplan. 
Men det kom ut ett medelande att tågen var försenade, suck asså. Fick vänta ca 10 min.
När första sedan kommer, är det såklart propp fullt.
Andra lika så.
Tredje lika så!!!!! SUCK! jag vill hem.
Yes, jag kom med fjärde, bra. När dörrarna stängs, säger de sedan, nästa T-centralen! 
Jabaa? What, fuck jag åkte åt fel håll!!!!  TYPSIKT.
Stiger av på T-centralen och går bara över perrongen och tar tåget som stod inne. Skönt tänkte jag! Men icke, det var ju RÖD linje mot Ropsten!!!! FAN fel igen! SUPER SUCK!
Hoppar av, åker tillbaks till centralen, går sedan en trappa upp och hittar äntligen rätt.
När jag sitter på RÄTT t-bana på väg hem, inser jag att jag glömde min shoppingpåse i omklädningsrummet på Gina tricot! Ohh no, trött man blir. Det var i alla fall bara ett par strumpbyxor som tur va!!! 
Grattis du som hittar dem.

När jag sedan går hem från t-banan smet jag in på ica och ska snabb handla lite mat tänkte jag! Packar ihop lite varor och kommer till kassan.
Honba, 204.50. 
Jabaa drar mitt kort och börja packa ner min varor. 
Hoba: Köp medges Ej.
Jabaa, är det sant. Och vi provade igen, men icke denna gången heller.

På väg hem utan varor och lite små irriterad inser jag hur lite koll jag har på mina pengar! Så slarvig asså.
Väl inne på banken får jag föra över pengar till mitt slarv konto! Har lyckats göra av med 4000 på en vecka!
Bra jobbat Helena!!!!

Blir så trött på mig själv! Nästa vecka ska det bli ändring på detta!!!

PS: Detta är dagens sanning, vill dock lägga till att det inte hänt förut!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0