Blades of Glory, Kungsträdgården!!!

Igår kom vi äntligen iväg på vår efterlängtade skridskotur, i Kungsträdgården. Det hör till vintern, att man åker skidor och skridskor minst 1 gång. 
Eftersom Josse sen tidigare är proffs, så tjuvtränade jag för några veckor sen med min grek fru. 
Isen var dock tok hal, ska den väl visserligen vara, men vad ovant det var. 
Jag har inte åkt sen jag var ett litet kids. 
Jag/ Vi klarade oss båda gångerna utan att ramla, och det var långt ifrån alla som gjorde det!!! hihihi.
Efter jag och Josse åkte en stund kände jag att det var dags att gå vidare, lära sig något nytt.
Kanske ett hopp eller en piruett. Men tydligen var skridskorna för oslipade för de, sa proffset!
Synd, det hade ju varit roligt att kunna. Kanske blir nästa gång, hoppas..... :)


Jag och Jossan...

     

Skridskorna är otroligt pimpade, en är gul och den andra röd. Kanske för att man ska veta vilken fot man ska sätta dem på? Eller kanske för att de ska vara så fula så ingen vill sno dem??? Inte vet jag? hihi

Fundera på om man kanske ska börja på konståkning till nästa vinter, det vore ju bara så kul.     
Tänk att komma nästa år till Kungsträdgården och bara ÄGA isen!!! YAY
Nu har jag fullt upp med allt gymmande, måste bygga muskler, bli vig och spänstig till skridskosäsongen börjar igen! 


Min Grekfru Walle och jag tjuvtränade!!!


Blades of Glory!: http://www.youtube.com/watch?v=mRG43eovYaY&feature=related



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0