Kokosnötter, billiga och bra.

  
Billig och bra mat i dessa tuffa tider har jag hört. Tänkte själv att jag ska börja med kokosnöt diet, kanske kommer jag starta en ny tränd?!?
Inte helt omöjligt, jag menar jag får känslan av att man inte vill äta hur mycket kokos som helst! Mättande och bra! hihi.
Eftersom jag ska börja med dieten har jag läst på lite om kokosnötter:
De växer i höga träd, ca 20-30 meter, nere på någon söderhavs ö. (exotiskt va)
De ska tydligen vara lite svåra att skala, dela. Men jag ska få en hammare och spik av pappsen nu när jag åker hem till Påsk. De ska tydligen vara det bästa sättet att få upp dem, med hammare och spik, hihi, vi får la se.

PS: Namnet Cocos kommer från Portugisiskans coco, som är namnet på en apa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0