Åreskutan runt, 2 mil på längskidor.

Tydligen ska jag gifta in mig i familjen hurtig.
Påskafton kör vi Åreskutan runt, 2 mil på längskidor.
Jo men visst, klart vi ska hänga på, det är väl ingen utmaning.
Egentligen tänkte jag, tjittt vad har jag gett mig in, hur ska jag palla detta.
Men ärligt talat gick de galant, sakta men säkert tog vi alla oss runt.
Superhärligt väder, fikapauser i solen, upp och nerdförsbackar.
Höjdpunkten var nedförsbackarna, så kul, det går ju inte att bromsa på längskidor. Det var bara att se glad ut, va lite mjuk i knäna och hoppas på det bästa.
Jag lyckades göra dagens bästa vurpa.
Kom in i 190 på dubblegupp, tappades balansen och for rätt upp i himlen. På något underligt sätt ramlade jag fram och fick in skidan innanför jackan?
Hur gick de till? Hur vig är jag? Hihi, jättevig tydligen.



Ser ganska härligt ut va :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0