Vad var det som gick fel?!?

Gårdagens snowboardlektion i Åre gick inte som planerat.

Vädret var inte direkt på topp, mulet och lite blåsigt. Inte helt lätt när man är totalt grön!
Ny backe denna gången!
Jag började små grina när jag inser att det inte finns några skydd (främst knä skydd) denna gången heller, men försöker bita ihop.
Vi tar oss till backen och åker upp i liften.
Inser att denna backen verkar mycket brantare, min puls stiger!
Berättar min rädsla, säger att jag är så nervös att jag nästan behöver spy!
Vilket innebär att man vill bli pushade, uppmuntrad, men fick bara höra "det kommer gå bra"!
Väl upp på toppen inser jag även att jag glömt hjälmen?!? WTF!!!
Man kan ju inte åka utan hjälm. Lika bra att sätta sig och tjura!
Skitdeppig säger jag att man måste ha hjälm, men vad ska man göra väl uppe på toppen?!?
Åka ner och fixa en hjälm sen kanske.
Men jag fick höra " det är ändå så mjukt, vi åker inte så fort!!!
Arg som jag var förklarar jag att man måste ha det ändå!!!
Allt blev helt enkelt fel.
Efter en stund tjurande tar jag mig ner, på mitt sätt, vägrar prata!
Egentligen vill jag ju bara få höra hur duktig jag är, att vi ska fixa hjälm, skydd m.m, men det fick jag inte!
Därför vägrade jag åka mer... :(

Så lätt är det att en hel dag bli totalt fördärvad!

Så vad lärde vi oss av detta:
1. Börja kommunicera.
2. Mycket viktigt att uppmuntra, vara positiv och ge komplimanger!
3. Säger man att man inte åker utan hjälm? Fixa en då!!!

PS: Jag vet, de är lite komplicerat ibland! Bara att bita ihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0