Tydligen en "Talang" på att åka bräda.


Äntligen bar det av upp till Åre för att åka snowboard. Var vädligt nervös, spänd men ändå sjukt laddad inför de. Jag har ju tjyvtränat, på mitt nintendo wii.
Det sas att det var precis som i verkligen, men aaaa jag vet inte riktigt. Visst man vet ju kanske vilket ben man ska ha fram och "typ" hur man lägger tyngden för att svänga, men verkligen var något helt annat.....
Kunde aldrig ana att det var så svårt, det ser så lätt ut när andra svischar förbi en i backen.

Så hur gick det:
En bruten nagel, smått blåslagna knä, lite öm axel och ena skuldra, men annars hel och kry.
Min bästaste privata teachter tyckte dock att jag var lite av en naturbegåvning på att åka. Redan första åket satte jag några svängar, långt ifrån alla men några i alla fall. Bättre och bättre gick de.
 
Själv vet jag ju inte hur bra jag var för att vara första gången men de som såg mig tyckte att jag hade talang... :P Alltid en bra börja, tror de är lika bra att lära mig så fort som möjligt. Känner på mig att det kanske kommer bli en hel del Åre fram över. :)

Tack världens bästa teachter fär en super bra dag! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0