Jag å bilen. Drar inte jämt.

Som jag skrivit så många gånger tidigare så gillar jag INTE att köra bil, åka bil eller vara nära en bil.
Värst är att köra, speciellt en ny bil på okänd mark.
Nu är det så att jag utsätts för detta ibland vilket gör mig rädd, nervös, orolig och förvirrad.
Bilen har ju verkligen sina fördelar, vilket smidigt färdsätt, går ju inte att förneka.
När jag väl kör och bilen går fram känner jag mig hyffsat safe, det är när man ska göra oväntade saker som att tanka, sätta på helljus, byta fil, svänga, stanna i backe och det heöa kör ihop sig.
Denna vecka har jag haft hyr bil sön- tors. Det börjar med att jag tvingar biluthyraren att vissa alla funktioner och finesser. Därefter kör jag mot enkelriktat i bussfilen. Får därefter ett antal motorstop och har nog ängnat 1 1/2 h åt att köra fel.
Till råga på allt idag får jag inte upp tanklocket?!?
Hur svårt kan de vara, jätte svårt tydligen. Det värsta är att jag är verkligen inte dum på riktigt, bara de att bilen och jag inte drar jämt lixom.
Efter 10 min, ett samtal till Europcar, med instruktioner om hur tanklocket öppnas, massa margi och till slut svordommar inser jag att jag måste gå in på preem och be om hjälp.
Typiskt, de va ju två brudar som jobbade.
Bruden va väldigt tyken mot mig men fick till slut upp locket, på ngt sätt? Vet ej hur?

Skit samma, jag fick min ethanol i alla fall och kom hem. :)

Bara en resa till Arlanda som väntar nu, håll tummarna för mig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0