Rambo The Heloni

Idag har jag lekt med Rambo. Rambo the burger. 
Rambo är Emmys kille Andreas sköldpadda. Jag har bestämmt att jag också ska skaffa skölpaddor när jag får min lägenhet. Men jag ska ha många miniskölpaddor i stället för en stor. De stora verkar lite aggresiva!   Varken Emmy eller jag vågade lyfta Rambo så Andreas fick hjälpa den lilla stackarn tillbaka i akvariet. 
Rambo var sjukt snabb och kunde t.o.m klättra ute på golvet, cooolt tyckte jag!
Väl nere i Akvariumet skrämmde han sina fisk kompisar som vanligt, en riktig gammal elaking den där Rambo. 

Andreas lärde mig massa saker om sköldpaddor idag som jag verkligen kommer ha nytta av som skäldpadds mamma snart. 
  1. Man får inte mata dem på land (ovanför vattnet), då kan de kvävas!
  2. Man ska tvätta sig väldigt noga efter man rört dem, de kan typ ha salmonella.
  3. Även sköldpaddan ska tvättas innan han hoppar i Akvariet igen efter att varit ute, minns inte varför?
  4. De blir jätte gammla, typ 1000 år. 


Vilken skönhet va! Rambo the Burger. Hihi.
Riktigt fotogenisk tyckte vi. 
PS: Kolla in klorna, lebbiga va???

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahahaha... Du är störd ! Han var tvungen att tvättas innan för att han hade krypit i allt damm under soffan... Dessutom var 1000 år liiiite i översta laget ; )

Puss

2009-03-24 @ 15:44:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0