Morgon snack med Crewn.

En av frukostens ämnen idag handlade om Sökare. Minns ni ens dem? Förmodligen inte nu som är födda efter 85 i alla fall.
Jag hade ingen själv, men några äldre vänner hade.

Vi kom in på samtalet pga av vi konstaterade att det är många som har fler än en mobil eller nr, tex. jag en Svensk och en Grekisk mobil. Då sa "Gulleberg" vad praktiskt det vore om man började använda en sökare igen, man vet att någon vill nå en men kan bestämma själv när man hör av sig. Man kan alltid komma med udanflykten jag hade inte mobilen med mig, bara sökarn, hihi.
Minns inte exakt hur denna lilla sökarn fungerade! Men innan man hade mobiler så hade man denna sökarn som hade en display. När man ringde sökarn så visades sitt nr på displayn och då visste man att man skulle ringa upp det nr för att någon försökte nå en. 

Det hade i alla fall varit sjukt praktiskt när man är ute och kanske har mobilen i väskan som man hänger in i garderoben. Då kan man ha denna lilla sökaren på sig och när man ser at någon ringer kan man bara gå och hämta mobilen och ringa upp nummret! :) Smart va!

Så ut och skaffa er sökare nu och lämna mobilen hemma.......

PS: Kan man ens köpa dem längre???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0