Disco på "krogen" I Vilhelmina!

Jag säger bara, ohhh my gooood! tack gode gud att jag inte bor här uppe, inget illa ment till alla som gör det. Men jag passa helt enkelt bara inte in! Är inte säker på att någon som inte växt upp här passa in och flyter in i mängden. Det är så litet samhälle så alla känner till alla, de vet precis ifall det kommer in någon ny i byn.

I kväll var det S.k disco på  Krogen, som stället mycket passande heter. En ganska mysig restaurang för övrigt, har varit där och lunchat förut. Någon gång i månaden, vet inte exakt hut ofta kör tydligen denna "Krogen" disco och de hyr t.o.m in en DJ! Ja en riktigt DJ, det är sant. Hihi.
Innan kl 10 var det gratis inträde, så vi gick givetvis dit innan! Inte tänker jag betala för att gå in där!

Mycket intressant timme spenderade vi där, det hände både det ena och det andra. Det känns som en helt annan värld om man jämför med Stockholms nattliv och givetvis så kan man ju inte jämföra de, men man kan ju inte låta bli.
Här hade killarna tribaler på sina armar, kepsar, stor prilla, skate skor och gärna blend eller jack and jones jeans.
Tjejerna är lite svårare att utvärdera endel hade korta kjolar, höga klackar och lite uringat medan andra körde EMO stilen!
DJ,n spelade musik direkt taget från jaba daba dance från 1997!

Norrlänningarna var smått berusade redan när vi kom kl 21.45. En timme senare var slagsmål redan igång. Någon brud spöade upp upp sin kille som blev måttligt glad över de!!! De S.k vakterna gjorde inget åt saken, man kan väl inte slänga ut någon bekants unge, då blir man inte poppis i byn sen!!!!

Discot för våran del slutade innan klockan ens slagit 12, SKÖNT! Ut i kalla friska luften och vandrade hem till Marlénes lilla lägnhet i kyrkstan! ( där det för övrigt sägs att det spökar, jag ska forska vidare om detta!!!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0