Då ska man bli plugghäst!!!

Tyvärr har jag aldrig riktigt varit en plugghäst, vilket man kan ångra såhär i efterhand. Varför rååå pluggade jag inte bara i skolan, lärde mig så mycket som det bara gick och fick MVG i alla ämnena???
Lite dumt så här i efterhand av mig. Hade jag gjort det hade jag ju kunnat söka in till vilken högskolelinje jag hade velat.
Inte för att jag vill börja läsa just nu, jag trivs toppen med mitt jobb, men någon gång i framtiden kanske jag vill de.
Men så långt tänkte man inte som trotsig tonåring i gymnasiet! Typiskt, det är lätt att vara efterklok!

Nu ska jag i alla fall börja läsa engelska, det har man alltid nytta av.  
Speciellt eftersom många flygbolag har engelska test under anställningsintervjuerna. Ganska bra om man klarar dem då!
Mitt första moment i engelskan är att läsa och skriv en 2 sidor lång analys av en bok, suck var det första jag tänkte.
Men jag har ju själv valt att plugga engelska så jag ska tycka att detta är roligt.
Inga mer suckar eller sura miner fröken Nilsson!!!!! Med ett leende på läpparna ska jag sätta på min mina brillor och öppna engelska boken strax!  

När jag är klar med engelskan ska jag beta av språk efter språk!     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0