Åhhh Glamour!

( Glamour, The Bold and the Beautiful) är en av världens mest sedda TV-serier. Amerikansk såpopera som hade premiär 23 mars 1987, i Sverige 1989. Skapad av William J Bell och hans hustru Lee Phillip Bell. som Susan FlanneryJohn McCookRonn Moss och Katherine Kelly Lang har varit med sedan starten. Totalt har minst 5 454 avsnitt gjorts av serien. )

Kolla in detta härliga gänget!

Vad vore min vardag utan denna underbara serien?
Jag har slaviskt följt Glamour så länge jag kan minnas. Ända sen skoltiden när jag bodde i Strömma, så fort jag slutade skolan skyndade jag mig hem på min cyckel. Spolade tillbaka de inspelade Glamour avsnittet för att slippa reklamen och spara tid så man kom iväg til stallet i tid också. 
Så i minst 10 år har jag följt familjen Forrester och alla dess intriger. Jag har följt dem genom alla tider glädje, sorg m.m.
Mina favorit avsnitt är när de gifter sig eller friar till varandra, de ser alltid så lyckliga ut.
De värsta avsnittet är begravningar eller när någon dör eller är med om en olycka, då fäller jag alltid en tår. 

Under ett tillfälle för några år sedan la Tv4 ner serien under en period, vilket gjorde mig mycket upprörd. Jag både ringde in och mailade till Tv4, till någon tittarombudsman. Eftersom jag inte var ensam om att klaga och visa mina starka åsikter så började de snart sända serien igen, thank god!

Dagens avsnitt var bra, mycket bra. Min favorit i serien är Brooke Logan, vilken kvinna asså. Hade jag ens haft hälften av hennes förmåga att fånga en man hade jag varit mer än nöjd. 
Jag ser med nöje fram emot hennes och Ridge bröllop, igen, sjätte gången gillt! Hihi. (ja det är sant, deras sjätte bröllop)
PS: Hon har tidigare varit gift med både Ridges pappa och två bröder, varav hon har barn med två av dem!
 
Kolla så fina de är, snart ska de stå framför alltaret för sjätte gången!

    


Kan man bli annat än glad när man hör det här.

Länge leve Glamour.

PS: Tänk om livet vore som i Glamour, där kan vad som hellst hända. Coooolt.




Kommentarer
Postat av: A -*

åå tack så myckety:D

gud va söt du är<3

2009-03-10 @ 20:51:30
URL: http://amandavardet.blogg.se/
Postat av: Emma

SV; ja men det kanske man ska ta och göra :) uppleva gamla barndomsminnen hehe

2009-03-10 @ 21:00:50
URL: http://emmanylund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0