Slinta Slant "Femöring" (kännare)

Mörk, kylig morgon, en crew bestående av 2 piloter samt 2 flygvärdinnor går ut till flygplanet och förberada dagens första flygning. 
Flygplanet är kallt och Mörkt! 
Kapten (runt 60 bast) med ficklampan i höggsta hugg står precis innanför dörren med de två värdinnorna, flåsar lite och gör sig rolig. 
Kapten Säger sedan:
- Slinta Slant Femöring! ( låtsas slinta lite med handen i mörkret!!!) 
Värdinna säger då:
- Slinta slant kännare! Helt övertygad om att det var de som sas. 

Siturationen blev genast hysteriskt rolig! Vem var det mest pinsamt för? hihi

Så började min morgon, med ett väldigt gott skratt!   
Jag och Emma (den andra värdinnan), har haft så roligt i Kabinen idag. 
Så underbart att jobba med Svenskar. Extra roligt är det när vi har så många i crewn som åker passivt, alltid någon att skvallra lite med. Och det gillar vi. 

Skulle inte kommit hem fören i morgon, men efter mina hosttackare var jag inte så fräsch att ha på planet. Och det löste sig så bra med en av de passiva i crewn som ändå skulle åka med. 
Tack för de!!!

Ska snart till City Akuten och kolla upp min förkylning! 
Hoppas de är snälla mot mig.


Kommentarer
Postat av: Mithra

Jag fattar inte skämtet!

2009-02-24 @ 15:27:56
URL: http://www.metrobloggen.se/mithras

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0