My Little Pony!

När jag var 13 år fick jag min förtsa häst. Även om jag hade han var en foderhäst så kändes det som min egen. Jag kände ägarn bra och fick göra vad jag ville med min kära lilla ponny.
Chicken som jag kallade han var en super snäll och go ponny, en toppen första häst.

När jag och Emmy låg och snackade igår innan vi somnade, pratade vi lite gammla häst minnen. Vi har haft hästar ihop under alla åren vi bodde hemma i Karlshamn.
Emmy säger då -Fatta Prince blir 17 år i år, (hennes gammla ponny).
Då säger jag -Men fatta Chicken blir 23 i år.
Emmy säger då - Ja om han hade levt ja.
Jabbaa -Vad säger du klart han lever!!!!
Men nej tydligen inte och jag hade ingen aning om detta, så hemskt.

Chickens ägare bor på en gård innan min föräldrar så man måste köra förbi där när man ska till dem och jag har varit helt övertygad om att jag sett han flera gånger. Undra vilken häst jag sett???
varje gång jag kör förbi pratar jag med Chicken fast jag vet att han inte hör, men så att han vet att jag tänker på han i alla fall.

Jag blev i alla fall väldigt ledsen efterom jag hade velat veta när det hände, elelr kanske t.o.m. innan. Han var ju trotts allt min första häst och jag har alltid känt att jag kan åka upp och klappa och prata med han när jag vill.....
Men nu är det för sent....
Buuuuh.

Saknar dig Chicken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0