Som jag längtat. Dumma dumma han. :(

På fredag skulle/ ska min efterlängtade flytt ske. Min första hands kontrakt lägenhet på St: eriksplan, wiiihoo.

Men idag ringde hyresvärden och det har uppstått problem. Den nuvarande personen som har lägenheten har kollat upp lagboken. Och tydligen är det så om den sista i månaden infaller på en helgdag el röd dag får den som bor i lägenheten vara kvar till nästkommande vardag kl 12. Vilket innebär den 4 Maj. Jag har ju betalat lägenheten från 1 Maj och då kommer mina föräldrar med mitt flyttlas!!!
De kör alltså 55 mil med bil och släp!
Men killen som bor/ bodde där har tydligen lagen på sin sida. Det värsta är att han flyttade ut i Mars. Han gör enbart detta för att jävlas med mig.
Suck vilka idioter det finns.

Jag fick ringa upp han och snacka med han, fråga vad han sysslar med. Då säger han om du flyttstädar får du nyckeln i morgon annars får du den städad och klar på tisdag.
Vad har jag för alternativ?
Jag ska städa deras fucking jävla skit!!!!
Flytten är ju redan planerad till fredag och det blir så omständigt att ändra på.

Jag har redan fullt upp så detta var verkligen inte vad jag behövde!
Jaja, det kan ju alltid bli värre så man ska kanske inte ska gnälla. Men jag såg fram emot att flytta in i en nystädad fin lägenhet!
I morgom kl 12 ska jag få nyckeln i alla fall. Jag och hyresvärden ska besiktia den så man inte får skit för något de gamla gjort i alla fall.......

PS: Dummaste lagen jag någonsin hört.!
PSS: Jag hatar elaka människor. Han har planerat detta hela månaden!


Kommentarer
Postat av: Roza

Jo precis, den riktiga solen är alltid bäst;)





2009-04-28 @ 23:54:04
URL: http://stiftpennan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0