Har jag svårt att uttala R!

Den senaste tiden är det väldigt många som härmar mig när jag pratar el upprepar något. kanske för att jag varit hemma i Blekinge och brett på dialekten lite.
Jag stör mig inte speciellt på de, utan gillar dialekter och bryr mig inte direkt hur jag själv pratar.
Det svåraste med min dialekt är att säga R!

Idag sa en kollega till mig med överdrien Stockholmska.
-Jag bor i SIGTUNA.
Jabaa:
-Sigtuna, svårt att säga. Jag kan inte uttala R?
Honbaa:
-Men Helena, det är inget R i Sigtuna!
Jabaa:
-Nee just de, haha. Svårt att säga ändå.  


Men det är Ok att vara lite förvirrad efter en lång flygdag med LITE sömn.
Man blir lite kokko i Bollen när man går upp 04.15!!! Lovar prova själv....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0