Ååååå vilken mardröm.

Hade en helt sjuk mardröm i natt. Men egentligen vet jag inte riktigt om jag sov eller om jag hallucinerade, men tror att jag hallucinerade.
Jag var helt säker på att någon tog sig in i lägenheten och knivhögg mig, försökte skära halsen hav mig. Det gjorde så ont och var sjukt obehagligt. Jag försökte röra mig men det kändes som jag var gjord av cement, kom ingen vart och jag kunde inte prata.
När jag var yngre hallucinerade jag ganska ofta och det kändes precis lika dant, att man är helt sjukt tung och kan inte röra sig.
Undra varför man hallucinerar?

Så här stod det på Wikipedia:

((((En hallucination är en sinnesvilla bestående av en (väsentligen) utan yttre intryck uppkommen subjektiv sinnesbild med starkare eller svagare sken av yttre verklighet. Hallucinationer uppkommer bland annat under schizofrena tillstånd, sömnbrist, sömnparalys och under inflytande av hallucinogena droger. Hallucinationer kan också framkallas genom hypnos. Hallucinationer förekommer för alla sinnen, inklusive syn, hörsel, känsel, lukt, smak och kroppsuppfattning. De skapas helt och hållet av hjärnan och ska inte förväxlas med illusioner. Det finns olika typer av hallucinationer som berör olika sinnen, det vill säga hörseln, synen, smaken och känseln.

Hörselhallucinationer är vanligast och innebär att man till exempel hör röster, knäppningar, brusande ljud och musik. Rösterna, som kan vara en eller flera, kan kännas som om de kommer från antingen huvudet eller omgivningen. I båda fallen är rösterna verkliga för den som är sjuk och helt skilda från denne själv. Rösterna är ofta uppmanande eller kommenterande.

Vid hög feber kan hallucinationer uppstå utan man är psykiskt sjuk. )))))

 

 

Enligt den beskrivningen låter det ju som om jag är helt sjuk i huvudet, men det är jag ju inte.

Igår är jag ganska övertygad om varför jag hallucinerade!!!! Jag överdoserade min hostmedicin cociliana lite gran, men det kommer garanterat inte hände igen, för den är slut!
Jag tänkte att jag vill sova ordentligt eftersom jag har lite svårt att sova och det är ju morfin i cocillianan! Men tjiiii fick jag, i stället blev jag halshuggen!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0