Livet på Cypern.

Tiden springer iväg och nu har vi klarat av andra veckan i skolan. Jag kanske inte gör bäst ifrån mig men heller inte sämst! Det är väldigt mycket och lite svårt att komma in i att plugga på engelska. Inga problem att förstå när lärarna snackar, men när man själv ska förklara med sina egna ord.. haha inte lika lätt. Men men det kommer bli flygvärdinna av mig ändå. =)


Torsdag den 20/3. Idag slutade vi en timme tidigare för en kille i klassen bara svimmade. Läskigt värre, Stackars han. Det är väldigt dåligt med syre i klassrummet så man blir väldigt seg.


Fredag den 21/3. Planerna var att vi skulle gå och käka, dricka ett glas vin nere i baren på hotellet, men som sagt det blir aldrig som man tänkt sig. Mario en av dom som jobbar där bjöd med mig och Marléne  på personal fest, Chefen Andreas fyllde år. Vi samlades nere i baren vid 12 tiden och gick vidare till en najs ställe. Där drack vi, snackade och dansade hela natten lång. Jättebra musik och trevligt sällskap. Vi var hemma igen vid 5 på morgonen.......men det var det värt. Nu har vi ju provat utelivet me. =)


image36

Lördag den 22/3. Vaknar av att min hotell telefon ringer kl 08.30. En kille i receptionen säger att vår taxi var där för att ta oss till skolan, jag som fortfarande var onykter undrar vilken dag det var? Jag trodde ju det var Lördag och det var det med. Taxin hade visst missförstått det hela. Haha. Jag sa till han säg till Taxi chauffören att komma på måndag i stället. Efter det kunde jag inte somna om.

Jag och Marléne går på morgonpromenad sen äter lite frukost. Efter det går vi och Sofia en tjej i klassen till frisören. Dom klipper sig och jag färgar mitt hår, (blont) =).

Blev nöjd!

Em slappar vi lite nere vid poolen. Sen satte vi oss nere i baren och drack drinkar. Polare som vi blivit med personalen så var det gratis och dom kom med nya spännande färgglada till oss hela tiden. =)


image37

Söndag den 23/3. Solning och plugg var på dagens schema. Varmt som aldrig förr, typ 35 grader i solen och vi höll på att smälta. Marléne badade i poolen, jag fegade, var ju bara typ 20 grader. Huuuu kallt..... 

På em träffade vi två piloter nere i lobbyn och nöjda som vi är över att vi ska bli Cabin Crews så börja prata med dom, dom var jättetrevliga och bjöd ut oss på kvällen.

Vi gick till en Irländsk pud, super bra musik, trevliga människor och vitt vin! =) Dom hade massa att berätta och efter vi suttit där en stund kom ytterligare två piloter och 3 flygvärdinnor. Efter några timmars snack gick vi hem, alla bor här på Sun hall.


image38

Vi gillar verkligen vårat hem och personalen här, lobbyn är vårt vardagsrum och bar/restaurangen vårat kök, hehe. Personalen våra vänner....


Idag måndag den 24/3. Trött, trött och åter trött efter denna helgen! Ville verkligen inte gå upp när klockan ringde. Skolan var seg och jag kunde inte så mycket som jag borde, en vecka till det teoretiska slut provet!!!! Illa! Men det ordnar sig.....

Kände  mig seg och depp efter skolan så jag gick och tränade för att rensa tankarna. Hjälpte dock inte så mycket. Ska snart göra  mig iordning för middag på en Grekisk restaurang med piloterna Nikkos och Slawsko. =) haha.... Ska bli roligt.


I morgon är det röd dag här nere så vi är lediga från skolan, ska blir så skönt. Ska chilla i solen, plugga och äta massa gott....=) Najs


Piloterna som vi vatt ute med ska också till Heraklion hela sommaren som jag och Marléne.  Dom vatt där förra sommaren me så dom hade koll på läget, och det verkade jättebra. Dom skulle hjälpa oss hitta boende om det var svårt att lösa, sen skulle dom visa runt oss på alla balla ställen. Hehe... gött....


Föresten... Vi åkte limousin hem från skolan i fredags... ;)  NAJS


Kommentarer
Postat av: diana

va roligt ;)

2008-03-24 @ 18:56:28
URL: http://malkysoltani.blogg.se
Postat av: Dress Like a Princess

Cypern är aldrig fel :)

2008-03-24 @ 19:10:51
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/
Postat av: Sandy

Hej gumman! gud va kul du verkar ha .. kommer snart
! längtar! puss

2008-03-24 @ 20:55:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0