Sjuka på Kreta!

Stackars, stackars oss. Hur sjuk kan man egentligen vara för att inte bli tvingad att gå till jobbet?

Efter en djup deprimerad ångest vecka inser jag och Kendra att vi är alldeles för sjuka för att klara av helgens flygningar. Om det är inbillningssjukan eller om vi verkligen hade ont i öronen, halsen, huvudet, magen m.m, kommer alltid vara okänt.

Vi beger oss till sjukhuset för att bli sjukskrivna några dagar. Man kan inte sjukanmäla sig i detta land utan sjukskrivning!!! ( el vi kan i alla fall inte).


På sjukhuset kollar dom misstänkt på oss när vi två Blonda flygvärdinnor kommer in med exakt samma symptom. Efter lite om och män kommer först jag in till läkaren i alla fall. Jag förklara mina hemska symtomer och hon undersöker  mig. Dock var det ju inget allvarligt fel, bara lite småtäppt i näsan m.m.

Jag förklara grundligt för henne hur ont det gör i mina öron när jag flyger och ber henne skriva ett sjukintyg vilket hon vägrar!!!! (åter igen jävla grek)

Ut kommer jag från läkaren stor bölande och förklara läget för Kendra.

För Kendra gick det bättre eftersom hon även tappat rösten lite, så för henne var det inga problem att bli sjukskriven!

Avis till max blev jag, hon fick 5 dagar! Det var ju precis var jag hade behövt för att samla nya krafter. Typiskt.


Plan B! Min krånglande mage kan man ju alltid lite på, han sviker en aldrig. Jag beger mig åter igen till sjukan, denna gång för magen. Efter 5 ½ timmes väntan fick jag mitt kära sjukintyg.

Dock vet jag inte om det var värt all väntan och den långa lång nålen i armen halva dagen!


Misstag kan ju alla göra..... och detta var första och sista gången jag skaffade ett små falskt läkarintyg.



Kommentarer
Postat av: carro

Oj vilken historia, men de är säkert värt tiden du lagt ner. Ha en trevlig kväll.

2008-07-29 @ 17:35:08
URL: http://carrobarrometer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0