Sanningen om SunHall

Trött, seg och jätteglad är jag just nu. Veckan har varit intensiv och massa i skolan. 2 prov, muntligt prov och First Aid. Skönt att allt det är klart, nu börjar det roliga. Simträning, släcka bränder, åka ner för sliden, servera m.m. =)

Bästa med veckan har ändå varit att min kära lilla Sandy varit här.

Och eftersom jag alltid snackar massa om hur roligt det är och hur bra hotellet är så bad jag Sanna skriva en blogg..... och så här blev den...=)


///Sanna:

Till SunHall kommer allt möjligt folk, folk som vill roa sig, folk som ska koppla av och folk som ska arbeta, eller redan arbetar inom allt som kretsar runt flygplan. Folket som vill roa sig har dock inte hunnit hit riktigt och folket som vill koppla av består endast för tillfället av tjuriga pensionärer. Missförstå  mig inte, tycker om pensionärer överlag och det finns många som är väldigt söta och goa men pensionärer som åker  till Cypern såhär års är tyvärr sådana pensionärer som man helst inte vill träffa. Det är de tjurigaste och snålaste och mest deprimerade pensionärerna som åker hit för att kunna klaga av sig för en så billig peng som möjligt. De klagar på allt möjligt, allt man kan klaga på att man ska stänga dörren, öppna dörren och på vilket sätt man ska göra det. De klagar på vädret ena sekunden är det för molnigt, för kallt eller för blåsigt men sen hinner du inte ens sätta på dig de ursnygga solbrillorna (så man blir en hottie) förrän det är alldeles för soligt och för "Gud bevare mig så varmt!" Till dessa människor skulle jag bara vilje säga "snälla stanna hemma om ni ändå bara ska sitta och vara sura."

Den andra sortens människor som bor här dvs, piloterna och flygvärdinnorna har ju bott här några veckor och beter sig som om de äger hela stället. Piloterna tror att de är kungar och kan göra vad de vill och flygvärdinnorna bara ska stå och skratta åt deras skämt och lite halvfjäska för, de allt för gamla piloterna. Jag menar hela stället känns som att det är en mindre och mildare version av Playboy Mansion. Här kan piloterna välja och vraka av de tjejer i sin Crew. Jag säger bara tack och lov att mina kompisar inte ingått i någon riktig Crew ännu.

Nu när du läser detta kommer du säkert att tycka att det låter som ett jäkla skitställe och undra vad jag gör här. Men för att vara lite positiv så måste jag säga att SunHall ligger väldigt bra och precis vid strandpromenaden.
Men fyr-stjärnigt knappast, de enda fyra stjärnorna som finns här är Jag, Helena, Marlene och vår vinflaska.///


image39


Sandys tankar om Sunhall, mycket bra tycker jag. Sanningen om flygvärlden kanske inte är den bästa, men det blir vad man gör det till. Vill dock tillägga att det inte är jag och Marléne som är flygvärdinnorna hon skriver om. Det bor ca 15 värdinnor och 6 piloter från Cyprusairways här.

Väldigt galna är dom flesta och roliga att umgås med. =)


Thanks Sandy för denna veckan.....  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0