My First Flight.

Äntligen är denna långa dagen över. Den har varit rolig, nervös, spännande, jobbig, rolig och tråkig. Allt på en gång.

Klockan ringde 04.00. Sminkade mig och fixade håret, uniformen m.m. Kl 05.30 kom taxin och körde oss till flygplatsen.

Marléne fick tyvär åka hem och lägga sig igen, för planet var fullt. Vi båda fick inte plats, hon var så snäll och lät mig flyga! =)


Jobbdagen började med Breifing, den var värre än väntat. Jag fick 5 säkerhetsfrågor, och alla väntade spänt för att höra mina svar. Jag hade verkligen kunnat göra bättre ifrån mig, men det var ju min första dag!!!!

Flygningen var ganska okej, väldigt lång dag bara. Resten av Crewn var ganska lata just den dagen. Jag insåg att dom hellst åt eller sov, hela tiden! Vi har mat till en massa, som bara slängs om vi inte äter upp den, så lika bra att passa på. Hehehe


Till Manchester sov passagerarna mest. Från Manchester till Larnaca ville dom allt utan att sova. Dom drack en massa och hade gapiga ungar. Men det värsta var ändå när ett äckel ville att jag skulle följa med han på TOA, ursäkta men vad tror han????


När dagen var över var jag glad och trött! Även om inte flygningen var toppen, så var den avklarad och jag har provat mina vingar!!! ;)

image43

Se så festlig jag ser ut i min uniform. hehe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0